Зміна директора

Зміна керівника юридичної особи може відбуватися з різних підстав. Незалежно від того, вирішив керівник звільнитися з власної ініціативи, чи це було рішення власників компанії, процедура зміни директора ТОВ повинна проводитися у відповідності до вимог чинного законодавства. У цій статті ми розповімо, як змінити директора ТОВ, уникаючи типових помилок та проблем у майбутньому.

Процедура зміни директора в ТОВ: покрокова інструкція

У процедурі зміни директора ТОВ потрібно чітко дотримуватися встановленого порядку. В першу чергу необхідно підготувати протокол загальних зборів учасників компанії, в якому потрібно вказати причину зміни директора, а також - про рішення щодо призначення нового. У протоколі обов’язково слід вказати особу, яка проводитиме всі реєстраційні дії.

Протокол зборів повинен складатися в паперовій формі та містити:

  • перелік учасників ТОВ;
  • перелік запрошених осіб;
  • результати голосування;
  • підписи.

Типова помилка при зміні директора ТОВ – невірне оформлення протоколу. Наприклад, відсутність дати звільнення попереднього керівника та дати призначення нового. Будьте уважні: день звільнення повинен буди робочим (для підприємств), а день призначення – наступним після звільнення.

Наступна процедура при вирішенні питання, як змінити директора ТОВ, - оформлення доручення на особу, яка буде проводити реєстраційні дії. Це може бути штатний працівник підприємства або інший повірений. Надаючи повноваження по оформленню зміни директора, слід вказати в дорученні відомості про уповноважену особу, місце представлення інтересів (ДПІ, ЄДР, статистика та ін.), а також перелік дозволених дій. Доручення засвідчується підписом директора підприємства (діючого на дату її видачі) та печаткою.

Дії в державному реєстрі

Перш, як змінити директора підприємства, слід зібрати пакет необхідних документів. Звертаємо увагу на необхідність ретельної підготовки, оскільки державний реєстратор може відмовити у проведенні процедури через невідповідність пакету документів встановленим вимогам.

Вам необхідно підготувати наступне:

  • протокол загальних зборів;
  • доручення для уповноваженої особи;
  • копії паспортів попереднього і нового керівників;
  • наказ про призначення нового директора.

Щодо питання, як відбувається зміна директора, часто цікавляться, хто повинен видавати наказ про призначення нового керівника. Новий директор сам призначає себе на посаду, діючи на підставі рішення учасників підприємства, тобто на підставі протоколу загальних зборів. Дата наказу повинна відповідати даті вступу на пост керівника.

Щоб змінити директора ТОВ, уповноважена дорученням особа повинна звернутися до Державного реєстру. Реєстратор фіксує дані та надає витяг, який буде підтверджувати проведення відповідних дій. Для цього необхідно заповнити спеціальну реєстраційну картку (в даному випадку згідно форми №3). У картці вказується назва підприємства, дії по зміні керівника, а також персональні дані нового директора. Картка засвідчується підписом уповноваженої особи.

Наступні дії

Електронна форма обліку даних в Державному реєстрі не потребує спеціального звернення в податкову службу – інформація потрапляє до фіскальних органів автоматично. Звернутися в Держстат, щоб отримати нову статистичну довідку, може уповноважена особа.

Порядок зміни директора передбачає необхідність правильного заповнення усіх форм та правильного зазначення усіх даних, тому рекомендуємо підходити до вирішення цього питання відповідально, щоб потім не виникла необхідність виправляти помилки.

Тепер Ви знаєте, як змінити директора ТОВ та на які деталі слід звертати увагу. Дії при зміні директора ТОВ пов’язані з багатьма нюансами, які не завжди вдається передбачити, що призводить до малоприємних бюрократичних конфліктів. Звернення до грамотних юристів допоможе зекономити час та попередити виникнення проблем у майбутньому через незначні документальні помилки.

Юристи нашої компанії зможуть провести зміну директора у рекордно швидкий період. Для цього необхідно надати:

  • статут;
  • копію паспорту та коду нового директора.