Як оформити землю у власність

Реєстрація земельної ділянки - юридично складний процес, як і при оформленні об'єктів нерухомості. У статті розглянемо моменти: як оформити землю у власність поетапно, перелік документів, необхідних для здійснення процедури.

Ви можете отримати консультацію щодо реєстрації права на земельну ділянку в нашій юридичній компанії. Досвідчені юристи розкажуть детально механізм оформлення прав, вартість, а також запропонують виконати процедуру без вашої участі.

Нормативно-правова база

Для безперешкодного розпорядження об'єктом необхідна реєстрація земельної ділянки.

Дана процедура здійснюється відповідно до:

  • розділу III гл. 14 Земельного кодексу;
  • гл. 27 Цивільного кодексу;
  • постанови КМУ №1127, затвердженої 25.12.2015р.;
  • ст. 24, 27 ЗУ №3613-VI зі змінами від 01.01.2019р .;
  • постанови КМУ №925 від 6.12.2017г.;
  • інших законодавчих актів.

Останнім законом внесені зміни в діючу законодавчу базу. Процедура оформлення земельної ділянки у власність за останні кілька років стала більш спрощеною на підставі постанови Кабміну №925.

Скільки коштує оформити у власність земельну ділянку в Києві: актуальні ціни

При покупці ділянок, набуття права спадкування або втрати державного акта на землю потрібно даний документ переоформляти. Вартість оформлення земельної ділянки в нашій компанії залежить від переліку послуг, що надаються і терміновості виконання.

Право власності на ділянки: поняття, етапи процедури

Право власності на землю - можливість вільно розпоряджатися, володіти і використовувати об'єкт на розсуд власника (ст. 78 ЗКУ). Власник має право самостійно вирішувати принцип використання земельного об'єкта, однак, не порушуючи прав інших громадян, і відповідно до цільового призначення (ст. 383 ЦКУ).

Ділянки підлягають обов'язковій держреєстрації в земельному кадастрі, а після - здійснюється держреєстрація речових прав на землю. Її проходять фізособи, юрособи, особи без громадянства та іноземці без винятку.

Право на володіння ділянкою громадянином України реалізується за допомогою:

  • придбання спадкових прав;
  • оформлення договору купівлі-продажу, іншого виду угоди (міни, дарування);
  • приватизації;
  • зміни форми власності об'єктів - безпосередньої передачі земельних ділянок суб'єкту на безоплатній основі з комунальної або держвласності;
  • виділення в натурі належить власнику частки.

Іноземці та юридичні особи також мають право оформити і отримати землю на території України на підставі ст. 81, 82 ЗКУ.

Послідовність дій при реєстрації прав на земельну ділянку виконується в наступному порядку:

  1. Збір пакету необхідних документів заявником.
  2. Сплата державного збору.
  3. Подача оригіналів документів і квитанції про виконану оплату державному реєстратору для реєстрації права власності на земельну ділянку.
  4. Перевірка документів на відповідність законодавству.
  5. Формування отриманих даних, реєстрація заяви в базі держреєстратором.
  6. Ухвалення рішення про реєстрацію або відмову в проведенні процедури.
  7. Протягом терміну (згідно оплаченого заявником збору) реєстратор формує виписку про держреєстрацію прав. Це є підтверджуючим документом на земельну ділянку, що пройшов реєстрацію. Одночасно виписка розміщується на порталі Мін'юсту України. Її складова частина - кадастровий план, який обов'язково повинен отримати заявник.

З 2017 року порядок оформлення земельної ділянки у власність зазнав деяких змін. Передбачена можливість встановлення дієздатності заявника при оформленні документів на ділянку. Фізособу можна ідентифікувати в Держреєстрі речових прав за допомогою мобільного електронного цифрового підпису.

Ще одне нововведення - перевірка наявності та достовірності кадастрового номера, даних про власників, користувачів, внесеної в заяву інформації в держземкадастр перед процедурою реєстрації.

У разі відсутності даних про ділянку, держреєстратор відмовляє заявнику в реєстрації прав на об'єкт. Якщо оформлення права власності на земельну ділянку в м Київ здійснюється на декількох співвласників, інформація про них вноситься до Держреєстру прав (спеціальний розділ).

Необхідні документи для оформлення земельної ділянки у власність

При зверненні в нашу компанію потрібно надати наступні документи для реєстрації земельної ділянки в оригіналі:

  • паспорт, ідентифікаційний код;
  • документальне підтвердження факту отримання землі у власність (державний акт, договір, рішення суду).

Заява про проведення реєстраційних заходів для оформлення об'єкта у власність допоможуть заповнити наші юристи з урахуванням норм законодавства.

Для якісного і повного забезпечення послуг з оформлення ділянок співробітники компанії проінформують про необхідність надання додаткових документів. При наявності проблемних питань із земельною ділянкою наші юристи з нерухомості, геодезисти, реєстратори, адвокати запропонують провести ряд заходів і отримати перелік необхідних документів замість вас.

Гарантоване оформлення ділянок, нерухомості у нашій компанії

При недостатніх знаннях в області земельного законодавства реєстрація земельної ділянки у власність може не відбутися або мати різні наслідки. Один з них - відмова уповноваженими органами в реєстрації на підставі:

  • невідповідності поданих документів вимогам закону;
  • надання недостовірних даних, неповної інформації, довідок;
  • розташування об'єкта в межах іншої ділянки землі або його частини;
  • місця розташування землі на території дії повноважень іншого кадастрового реєстратора.

Тому рекомендуємо попередньо звертатися за консультацією в нашу компанію: ви дізнаєтеся, як оформити землю у власність в термін за мінімальною вартістю.