Оформлення права власності на квартиру у спадок

Оформлення права власності на квартиру, отриманої у спадок, а також реєстрація успадкованої квартири повністю регламентовано чинним законодавством. Процедура передбачає конкретний порядок дій спадкоємця і нотаріуса у визначені законом терміни.

Детальніше про оформлення та реєстрацію можна прочитати у нашій статті.

У чому полягає процедура оформлення власності на квартиру у спадок?

Оформлення права власності на спадкову квартиру починається з процедури вступу у права спадкування. Для цього спадкоємцю необхідно звернутися до приватної або державної нотаріальної контори, заповнити заяву про видачу свідоцтва на спадкове майно з метою оформлення квартири у власність.

Згідно з Інструкцією про нотаріальні дії заява подається нотаріусу за місцем проживання померлого або знаходження об’єктів нерухомості. Якщо їх декілька, знаходяться в різних місцевостях, тоді спадкоємець самостійно обирає місце подачі документів. Із заявою подаються данні, що підтверджують право особи на спадщину. За даними спадкового реєстру нотаріус перевіряє наявність:

  • спадкової справи, відкритої іншим нотаріусом;
  • спадкового договору або договору довічного утримання;
  • заповіту.

Після цього перевіряються усі подані документи. У першу чергу – правовстановлюючі документи, які підтверджують володіння квартирою померлим. Потім перевіряється відсутність заборони на розпорядження або арешт такого майна. Якщо все в порядку, то через півроку після дати смерті спадкодавця спадкоємець зможе отримати свідоцтво про право володіння спадщиною. Подальше оформлення права власності на спадкову квартиру можна здійснити у того ж нотаріуса.

На практиці оформлення права власності на житло, яке має бути успадковане, подальша реєстрація права власності може ускладнитися і затягнутися з різних причин.

Співробітники нашої юридичної фірми у Києві зможуть проконсультувати майбутнього спадкоємця про те, як оформити квартиру у власність за правом спадкування, пояснити правові нюанси, а також допомогти підготувати документи для оформлення спадкової квартири у власність.

Чому потрібна юридична допомога в таких ситуаціях?

Оформлення власності на квартиру у спадок може викликати певні труднощі, пов'язані з об'єктивними і суб'єктивними причинами:

  1. При подачі заяви про видачу свідоцтва може виявитися, що на квартиру накладено арешт судовими органами.
  2. Документи на квартиру не були оформлені відповідно до вимог закону. Процедура оформлення права власності на успадковану квартиру неможлива, поки майбутні спадкоємці не приведуть документацію до ладу.
  3. Вступаючи у права спадкування, спадкоємець не тільки має право на майно, а ще й зобов'язаний погасити борги померлого. Однак не виключено, що розмір зобов'язань буде дорівнювати вартості успадкованої квартири.
  4. Власників майна – 2 і більше, а частки не визначені.
  5. На квартиру претендує декілька спадкоємців.
  6. Термін, визначений законом для подачі заяви про отримання свідоцтва про право на спадщину, сплинув.
  7. У правовстановлюючих документах на квартиру є неточності, помилки, або вони зіпсовані.

Після отримання свідоцтва можуть виникнути проблеми під час реєстрації права власності успадкованої квартири. Наприклад, відсутність необхідних документів, податкові платежі для осіб, які не є близькими родичами померлого, проте спадкують його майно за заповітом або законом.

Необхідні документи для звернення за юридичною допомогою

Співробітники нашої юридичної компанії надають необхідну допомогу з питань: як оформити право власності на успадковану квартиру, які документи для реєстрації квартири за спадкуванням необхідно зібрати.

При зверненні до нас необхідно надати наступні документи, що підтверджують:

  • особистість спадкоємця (паспорт або інший документ);
  • факт смерті спадкодавця (свідоцтво про смерть, можливо необхідно буде надати рішення суду про визнання особи померлою);
  • спорідненість із померлим (свідоцтва про народження, копії актових записів органів РАЦС, записи у паспортах, рішення суду про встановлення родинних зв'язків);
  • право власності на квартиру померлого;
  • факт спільного проживання спадкоємця і померлого, якщо в цьому є необхідність відповідно до закону.

При наявності свідоцтва про право на спадщину і можливих проблем із реєстрацією квартири, отриманої у спадок, указаний документ також необхідно надати.

Крім консультації та допомоги з оформлення спадщини, наші фахівці проведуть аналіз ситуації, підготовлять документи для реєстрації права власності квартири у спадок.

Порядок співпраці з нашою юридичною компанією передбачає особисте звернення спадкоємця на прийом до фахівця, проведення первинної консультації. Ми надаємо й іншу правову допомогу за необхідності – представництво клієнта в судових, інших державних структурах.

Перевагою звернення до професійних адвокатів є гарантія адекватних, своєчасних і юридично грамотних дій клієнта з оформлення та реєстрації успадкованої квартири.